Ost är så gott. MAT är så gott! Jag älskar att ÄTA!

Jag och Slurken var redan vid Hemköp 7.30. Det är rätt gottigt att de öppnar redan sju, speciellt närvi har en Slurk här hemma som är pigg och sprallig just vid sjusnåret.

Packade ner honom i sjalen där han förvandlades till en pony och stegrade hej vilt, inte för att han inte ville vara där, utan för att han nog ville se mer. Men att promenera, om än bara ett par hundra meter, med en stegrandes liten bebis i sjal är inte det lättaste. Vi kom fram hela iallafall och handlade frulle och annat livsnödvändigt (läs banan och persikor till muffinsbak).

Väl hemma gjorde jag lyxmacka med vitmögelost och björnbärsmarmelad som jag snart ska mumsa i mig. Det är så gott. Ost är så gott. MAT är så gott! Jag älskar att ÄTA!

Hade jag inte trivst så bra med att arbeta med människor hade jag lätt velat bli provsmakare.

Dagen har endast ett par måsten:
Handla kycklingsallad på hörnan
Fejja här hemma

Sen om jag vill/orkar ska jag prova att baka fler muffins. Sen vi fick vår kitchen aid går allt så sjukt lätt att baka vilket också gör det väldigt mycket roligare.
Nej, smöret på mackorna smälter. Dags att moffa.
Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback