...bebisen tror han kan allt själv...


Den finfina Slurken har det tufft här hemma nu. Det är mycket bröl och stök från honom. Jag tror han är i någon utvecklingsfas. Han vill stå upp hela tiden och har fått för sig att han ska gå - själv. Eftersom vi måste hålla i honom trots han inte vill blir han rätt vred och brölar när det inte går som han hade tänkt sig. Vi reste till Helsingborg idag. Det fick vi bittert ångra då Slurken brölade sig genom både dit och hemresan. Najs.

Och han pratar så mycket nu. Mycke ma-ma-ma-mapa-pa-pa-maaaaaa, maaaaam! och massa ohhh och ojjjjjjj och så fort vi kommer ut i trappen testar han ekot. Ahhh.... Ohhhh.. Eeeeehhh! kan man höra lång väg och han riktigt lyssnar efter ekot. Att öppna kylen är en annan höjdare. Då ska det ooooah och aaaaaahhhhas också.

Men det händer väl mycket nu med Slurkens kropp och skrutt, vi får trösta oss med det genom den tuffa tiden :)


Kommentarer
Postat av: Ammie

Känner igen mig i allt du skriver!! De vill så mycket o blir frustrerade när det inte blir som de tänkt sig! Fika nån dag?

2011-08-01 @ 15:40:22
Postat av: Linda

Hej! Tack för din kommentar. Funderar starkt på att kanske gå o lägga mig när han går o lägger sig. Men jag blir samtidigt lite tveksam över om jag kanske kommer vakna mitt i natten o istället vara pigg då. Blir lite kluven på så sätt. För nu är det inte som de brukar om nätterna. Bök och stök, somnar 2min och vaknar igen.. kan hålla på i 2-3h per natt. Och har gjort i 5 nätter nu. Tror du jag är nått trött!?? Herrejösses säger jag bara. //MVH lindaviberg.se

2011-08-04 @ 10:08:00
URL: http://www.lindaviberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback