...hellre begagnade kläder av god kvalité än nytt som slits efter två tvättar...

Idag har jag unnat Slurken lite nya (begagnade) kläder. Min favvo socondhandbutik har så sanslöst mycket fina saker att jag vill köpa allt till honom. Men detta kom med hem, samt ett par PO.P-byxor och en PO.P-body i blått och gult.



Slurkis kommer vara så färgglad och fin i sommar :) Den oranga bodyn är från Katvig, den gula från Meandi och byxorna från Hugin Mugin. Plaggen kostar typ 69:- styck och är oftast nästan i nyskick. Med andra ord, väl värda sina pengar. Det känns både mer miljöväntligt och trivsammare att handla av en lokal butik och dessutom kläder som redan är producerade. Det behöver inte vara nytt för att vara nytt :)

Efter det handlade jag tvättnötter så jag kunde tvätta igen. Tvättnötter är verkligen das shit. Ekologiskt, miljövänligt och det blir inte bara rent utan det luktar fräscht utan för den sakens skull kemiskt. Och för oss med allergi är det perfekt!

Idag fick Linnéa och hästen paketet som vi skickat till dem och hon verkade bli superglad. Det är så sjukt kul att få göra folk så glada på ett så enkelt sätt :) Jag blir så glad, av att hon blev så glad. Och just ja, fikade med L idag också och det är inte klokt vad stor hennes tös blivit!


Nu sover Slurkis i sjalen, vilket kommer sabba kvällsrytmen helt. Men det får vara så idag. Jag och Slurkis är ensamma hemma då mannen är och ska springa Göteborgsvarvet i morrn, han reste dit redan idag. Första natten helt själv med vilda babyn. Känns lite märkligt men det går säkert bra! Slurken är en rätt lugn nattbebis - för det mesta.

Fingers crossed!


Kommentarer
Postat av: Linda

Din kille är inte så liten han heller! :-)

Kram!

2011-05-20 @ 20:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback