...SPLAETT!!! och så var sängen full av kräks....

Vi trotsade vädret och gick och gungade på lekplatsen vilket var awsome!

Efter dessa helvetiska 24 timmar så förtjänade vi lite frisk luft. Slurken vill inte somna igår. Han knölade och bökade och vägrade. Och sen fattade vi varför. Helt plötsligt kaskadkräks han ner hela sängen och skrämmer både mig och sig själv. Vi tvättar av och tröstar, byter allt och sen somnar han. I 2 minuter. Sen kaskadkräks stackarn igen. Byta allt igen, trösta den rädda slurken.

Vi trodde först det var maginfluensa eller annan (o)trevlig magåkomma men det blev inte mer av det sen. Ingen feber, inget löst bajs. Tror det är nåt han fått i sig som inte magen fixat. Han fick smör i maten till både lunch och middag, kanske blev det för mycket för den lilla magen?

Och idag har han varit grinig. Fast inte sådär sjuk-grinig utan mer uttråkad-grinig. Jag tänkte ju att vi skulle ta en slapp dag hemma men det tror jag inte Slurken alls ville. Och maten jag köpte var inte heller god så vi fick rusa ner till ICA och handla en Ella som han såklart slukade. Bara ekologiskt är tydligen gott nog...

Tur nog fick jag en tvättid så allt som är nerkräkt (och det var en hel del) är nu tvättat igen. För tänk er stanken om högen fått ligga och vänta på tvättid... huga...



Kommentarer
Postat av: Dessi

Stackars slurken! :( Men jag måste säga att du tar väldigt fina foton till bloggen!

2011-06-17 @ 14:50:18
URL: http://dessismat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback