...och hepp, då var han 6månader, kom han inte igår?...

En slapp Slurk

Nu för tiden så ammar jag max 2-3 gånger per dag och då i samband med att Slurken ska sova. Det funkar bättre med brösten. De fylls visserligen påoch kan spänna men inte alls lika ofta eller lika intensivt längre. Nu kan det gå 6 timmar (eller mer!) mellan amingen på samma bröst utan att jag dör lilla bröstdöden.

Och det känns rätt bra att trappa ner amningen också, rent känslomässigt. Jag har dock njutit fullt ut av närheten jag fått genom amningen i dessa 6 månader men Slurken behöver mer mat och det känns bra att han gillar att äta "vanlig" mat. Han äter nu frulle, lunch och middag och 1-2 mellanmål däremellan. Tutte får han när han ska sova om han inte kommer till ro. Hela övergången från amning till fast föda har liksom skett så naturligt.

Slurken blev förresten 6 månader igår!
Fatta att det är 6 månader sen han föddes - då vägde han bara 2685g och var 47cm lång, 4 veckor för tidigt valde han att titta fram också.

Nu 6 månader senare väger han närmre 9 kilo (grädde i brösten?) och är närmre 70cm lång. Helt ofattbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback