... Jag är liksom inte redo för att han ska sluta amma...

Slurkis är trött. Slurkis har varit vaken sen 05.20 då han i sedvanlig ordning morgonbajsade på pottan och därefter bara sovit 15min vid 9. Han är inte riktigt redo för sådana långa vaken pass än, det märker man på hans humör. Han har dessutom bara småätit och borde vara jättehungrig men ratar tutten och blir tokilsk. Han somnade i sjalen och jag hoppas han sover 1-2 timmar iallafall så han blir människa igen och kanske kan få i sig lite lunch.


Jag har ju iofs hört att det kan bli så när man börjar med mat, men jag trodde att han, som den tuttgubbe han är, skulle vilja tuttas mycket längre. Jag är liksom inte redo för att han ska sluta amma.


Och idag kom jag till att tänka på att Slurken har bajsat på pottan sen veckan innan han blev 5 månader (blir 6 månader nästa söndag) och under den tiden har det bara blivit EN bajsblöja. Är inte det rätt fantastiskt? Och den bajsblöjan var mitt fel. Han signalerade som faan men jag fattade inte att det fanns mer bajs att bajsa ut eftersom han la värsta lasset bara nån timme tidigare. Och då hamnar det såklart i blöjan. Döh!


Jag är för övrigt rejält förkyld. Dock första förkylningen sen Slurken kom till världen så jag ska inte klaga, jag brukar annars vara förkyld sjukt mycket mer. Det tenderar att bli så när man har en igA-brist. Men jag ska som sagt inte klaga, ett tag var jag förkyld hela tiden, och var det inte förkylning, så var det allergi. Så jag är rätt nöjd ändå - man måste ju se saker från den ljusa sidan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback