...I vår del av världen står föreställningar om förträffligheten hos barnsängar, barnvagnar och vaggor ofta i vägen för att små barn ska få den fysiska kontakt de behöver även när de sover...

Jag har like:at Libero på Facebook och det gör att jag då och då får lite "tips och tankar" från dem då och då. Det brukar inte vara några större överraskningar i texterna. Det brukar vara det gamla vanliga. Men idag tog de upp sömn och jag blev rätt förvånad och glad när jag läste det.

"...Det första ni måste göra för att få tillräckligt med sömn – och det gäller särskilt barnets mamma – är att sova tillsammans med barnet..."


"...I vår del av världen står föreställningar om förträffligheten hos barnsängar, barnvagnar och vaggor ofta i vägen för att små barn ska få den fysiska kontakt de behöver även när de sover..."
Läs mer här


Är det inte fantastiskt att få läsa detta från Libero? Det flesta ställen jag läst på, där man fått ut liknande info vågar ingen vara så bestämd som Libero varit i sitt utskick. Jag har nog aldrig sett något annat kommersiellt märke hylla samsovningen såsom Libero har gjort.


Kommentarer
Postat av: Vickan

Hej Lina.

Jag som egentligen inte, ja hur ska man säga.. är så intresserad av detta för egen del. Du vet väl det, men jag tycker det varit intressant att följa er liksom i det ni berättar.



Man har ju haft andra vänner och bekanta som fått barn, eller läst nån blogg där nån blivit mamma osv.



Men jag har aldrig träffat på nån som gjort som er, det med att läsa av när dom vill göra sina behov osv så dom slipper göra i blöjan osv. Ha barnet massor i sjalen runt sig jämt så dom får känna värmen och kroppskontakten och tryggheten dygnet runt.

Sova med barnet har jag ju hört om såklart men känner ingen som gjort det tror jag.



Vad jag ville säga bara är nog att jag känner nog inget barn i nuläget iaf som fått en så fin start och uppväxt som er Loke.

Låter kanske knäppt men av vad jag läst tycker jag allt låter förträffligt bra för ett barn och föräldrarna också :)



Jag minns inte om jag låg i sängen med mamma osv som spädbarn.

Jag har aldrig hört om nån vagga eller spjälsäng. När jag var liiite äldre så jag kommer ihåg det iaf så minns jag att jag låg i sängen med dom.. ofta iaf..



Ja, jag ville bara säga det :)

2011-06-10 @ 14:40:27
Postat av: Lina

Oj! Vilket jättestort tack du ska ha Vickan! Vi har gjort det som vi tycker känns bra för både oss och Loke, det som kommit naturligt till oss :)



Igen, stort tack! Väldigt fin kommentar du skrev!

2011-06-10 @ 14:44:28
URL: http://blejbo.blogg.se/
Postat av: Vickan

Så lite så, det är ju hur jag känner, det ska ju vara naturligt och det är ju naturligt att göra som ni gjort.

Men många kanske gör det lite svårare än vad det är liksom..



Jag läste mycket av det som Libero skrivit också. Nästan allt. Intressant ju att se lite hur vi fungerar :)

Det är ju naturligt det som dom skriver :)

Hoppas fler börjar tänka sådär :)

2011-06-10 @ 15:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback