...är det hädelse att njuta av en kyrkoupplevelse utan att tro på gud?...


Jag hade inte en aning om att avslutningen på den öppna förskolan skulle vara så sjukt högtidlig. Det kändes som skolavslutning i åk 2 typ. Levande (böne)ljus som vi fick tända, psalmer och uppklädda föräldrar och bebisar. Eller ja, Loke var inte direkt uppklädd, han var mer bara klädd ;) Han redde iallafall det hela bra och skrek inte alls. Alla var imponerade.

Och för mig som inte är kristen trodde jag att det skulle ta emot mer än det gjorde. Men det var riktigt mysigt! Inte för att det var kristet utan för att hela händelsen hade den här känna-igen-sig-faktorn som gjorde det hela lite extra och lite nostalgiskt. Hur ser egentligen skolavslutningar ut nu för tiden? Jag har nollkoll på sånt.

Vi var sen hemma till 13 och jag ordnade fisk och potäter med smör till Slurken. Sen iväg till parkträdgården för mer mamma-häng och Slurkis sov sig genom allt. Så social är han.

Han sover än. 2 timmar nu. Sen blir det väl houla-balou hela kvällen till 19 då han ska grötas och sövas :)

Om denna dagen skulle få poäng hade den fått 10poäng av 10 möjliga. Ja, så bra var den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback