...vilken duktig kvinna du är som har städat så fint...


Slurkis sover och jag är i full gång med tvätten. Jag multitaskar deluxe! Om jag inte tvättar när han sover så diskar jag, lagar mat eller städar. Undrar om det är något typiskt könsrolligt? Att för att jag är kvinna har jag lärt mig att jag inte ska sitta och slappa medan hemmet förfaller? För jag kan verkligen inte bara sätta mig ner och slappa när han sover om det är så att det har droppats en k-bomb (kaos) här hemma. Någon form av duktighetssyndrom?

För jag gillar verkligen inte att ha oordning och oreda. Ändå är det så mest hela tiden här känns det som och jag blir så trött av att se det. Jag hatar att städa men älskar att ha det städat. Eftersom jag har städat idag och eftersom mannen diskade igår är det inte så illa idag. Det är bara tvätten kvar. Och när den är färdig ska jag unna mig lite soffhäng.

Vi har tvätt till 12 och kl 13 ska jag träffa en massa bebisar och mammor från BVC-gruppen. Och idag får vi förmodligen hem vår Tassimo - kaffemaskin. Jag ska dricka kaffe tills jag får ont i kroppen ikväll i sådana fall.


Kommentarer
Postat av: Ammie

Jag känner verkligen igen mig i allt du skriver! Kan nog tänka mig att det är typiskt kvinnligt. Förutom kaffemaskinen då ;)

2011-07-01 @ 09:24:40
Postat av: Kizzemizz

Tassimo är jättebra :) finns ett par bra tyska sidor att beställa kapslar ifrån som inte finns i sverige :) http://www.kaffe-discount.se/tassimo/tassimo-pads.html Och http://www.about-tea.de/index.php :) har beställt från bägge tidigare å bägge funkar jättebra :) ena sidan har dock ganska hög frakt :(

2011-07-01 @ 21:42:38
URL: http://Http://kizzemizz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback